Quotes

“Het is oneerlijk als vrouwen deze operatie niet aangeboden krijgen”
Dr. Leonie A. E. Woerdeman, plastisch chirurg NKI-AVL

“Als de chirurg niet aan deze operatie denkt is het voor de patiënt te laat”.
Dr. Marie-Jeanne T.F.D. Baas- Vrancken-Peeters, chirurg NKI-AVL

“Er is een groeiende bewustwording bij patiënten met borstkanker dat een amputatie niet het eindstation hoeft te zijn. Er is veel mogelijk op het gebied van borstreconstructies, zelfs kan het mogelijk zijn bij bepaalde indicaties een directe reconstructie te verrichten. Het is van groot belang dat artsen deze indicaties weten, zodat zij patiënten optimaal kunnen informeren en vrouwen niet postoperatief horen dat een directe reconstructie mogelijk was geweest. Als uw eigen ziekenhuis geen directe borstreconstructies doet, terwijl het bij u medisch gezien wel mogelijk is, kan u doorverwezen worden naar een ander ziekenhuis”.
Dr. Titia E. Lans. Oncologisch chirurg, KWF fellow, oncoplastische chirurgie.

“Als voorzitter van de Nederlandse Vereniging voor Plastische Chirurgie (NVPC) sta ik geheel achter uw streven om de beschikbaarheid van borstreconstructies fors te verhogen. Het aantal vrouwen dat naar ons wordt doorverwezen door de algemeen chirurg is beperkt, waardoor niet elke vrouw zelf deze keus kan maken. Een andere reden die u terecht noemt is het niet beschikbaar zijn van plastisch chirurgen in ieder ziekenhuis. Het is het streven van de NVPC om reconstructieve chirurgie voor iedereen mogelijk te maken: een essentiële voorwaarde hiervoor is een hoger aantal opleidingsplaatsen tot plastisch chirurg om deze zorg te kunnen bieden”.
Dr. Irene M.J. Mathijssen, plastisch chirurg Voorzitter NVPC

Be Sociable, Share!