Fototentoonstelling

Op 15 oktober 2009 startte de bewustwordingscampagne van Stichting Borstbeeld om meer bekendheid te creëren bij vrouwen in Nederland over de behandelingsmogelijkheden van borstkanker met de focus op de huidsparende operatie met directe borstreconstructie.

Om zoveel mogelijk aandacht hiervoor te krijgen, is er een prachtige gratis openlucht fototentoonstelling te zien geweest in Amsterdam, Rotterdam en Den Haag met 24 kunstfoto’s. De foto’s zijn gemaakt van vrouwen, die een directe borstreconstructie hebben ondergaan. De opdracht was om de kracht en de schoonheid van deze vrouwen te tonen. De volgende Nederlandse topfotografen werkten hier belangeloos aan mee:
Paul Blanca, Morad Bouchakour, Koos Breukel, Wendelien Daan, Willeke Duijvekam, Carli Hermes, Leo Hol, Miep Jukkema, Krijn van Noordwijk, Carla van de Puttelaar, Cornelie Tollens en Marcel van der Vlugt.

Deze kunstfoto’s zijn eind oktober geveild tijdens een benefietavond in het Concertgebouw in Amsterdam ten bate van het Antoni van Leeuwenhoek Kanker Researchfonds. Alle opbrengsten zijn volledig geïnvesteerd in hun baanbrekende onderzoek “Kankertherapie op maat”.

Be Sociable, Share!